Duży spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim PorcieGdyński Port ze względu na bardzo blisko położony port Gdański nie ma łatwego zadania. W szczególności że jego konkurent postawił bardzo wysokie wymagania, w ciągu ostatniego czasu dokonał wielu ważnych inwestycji, i spowodowało to wszystko, że kilku klientów zdecydowało się na zmianę. Sytuację tę bardzo dobrze pokazywać będą liczby. W ubiegłym roku terminal BCT obsłużył o sto dwadzieścia tysięcy mniej jednostek kontenerowych w nawiązaniu do minionego roku, co daje w rezultacie 25-procentowy spadek. Duże spadki zanotował również drugi terminal w Gdyni, z kolei w nim było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Bardzo dobrze więc widać, że niestety Gdynia zostaje nieco z tyłu jeśli się ją porówna z nieodległym Gdańskiem. W ciągu ubiegłych dwunastu miesięcy kilku dużych, światowych graczy podjęło współpracę z DCT, także kolejni przewoźnicy zaczynający transporty w nasz region Europy chętniej decydują się na Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja jest ważną rzeczą, w szczególności jeżeli porty praktycznie sąsiadują, lecz pojawiają się już głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Spory wpływ na dzisiejszą sytuację Portu Gdyńskiego mają spore opóźnienia w projektach powalające na obsługę jednostek o największym załadunku. Aktualnie kanał dopływowy nie został pogłębiony, co przyczynia się do tego, że niewykonalne jest obsłużenie najdłuższych kontenerowców, mimo że infrastruktura w porcie może na to pozwolić. To było jednym z głównych powodów przejścia kilku armatorów do Gdańska, ponieważ ich statki najzwyczajniej nie mogły wpłynąć do terminala z powodu zbyt płytkiej trasy. Dodatkowo na całą sytuację nałożył się krach tranzytowy z Rosją i spowolnienie chińskiej gospodarki, i koniec końców wyniki najlepsze nie były. Władze portu mają nadzieję, że kolejny rok przyniesie poprawę sytuacji. Udało się bowiem dokończyć parę zaczętych kilka lat temu inwestycji, jakie przygotować mają terminale do bezpośredniej obsługi dużych kontenerowców. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległ park maszynowy, znacznie unowocześniono też place składowe i wykonano specjalistyczne oprogramowanie które mają pomagać w zarządzaniu całym portem.